20 Haziran 2016 Pazartesi

Reklamlardan Ne Kadar Kazanıyorum?

beyamca ne kadar kazanıyor

Bir kaç gün önce blog sitemizin açıldığı günden bu yana oluşan analiz verileri hakkında bir konu açmıştık. Sitemizin gelişimi ve ilerleyişinden bahsetmiştik. Bu yazımda sitemizin bu süreçteki reklam kazanç tablosunu paylaşmak istiyorum. İşim gereği bir çok webmaster forumlarında gün boyunca dolanıyorum. Her gün, "Nasıl para kazanırım?", "Sitemden ne kadar para kazanırım", "Kazancım düşük mü?", "Hangi reklam firması daha çok kazandırır?", "Tıklama Oranım nasıl?", "Bu hite bu kazanç iyi mi?" bu tarz onlarca konu görüyorum. Bu yazım umarım bu soruları soran, yeni site açmış kişiler ve blog kurmaya hazırlanan arkadaşlarımıza yol gösterici bir örnek olur.

ÖNERİLEN YAZI: Sitemizin 5 Aylık Analizi


Lafı fazla uzatıp sizleri sıkmak istemiyorum. Kısaca bir açıklama yapıp istatistiklere geçmek istiyorum. Bloğumuz 5 ayını doldurmak üzere. Fakat ilk reklamı 25 Mayıs tarihinde yayınladık. Yani bu yaklaşık 25 günlük bir süre demek oluyor. Adsense başvurumuz kabul edilmediğinden Advoly reklamları kullanıyoruz. Sizlerle, 25 günde ne kadar gelir elde ettiğimize göz atacağız.


Öncelikle son 10 gün verilerine bakacak olursak 1.000 - 2.000 arası reklam görüntülenmesi oluyor. Buna karşılık ortalama %0.2 tıklanma oranımız var. Günlük kazancımız 0.50TL ve üzeri diyebiliriz. En yüksek kazancımızı Cumartesi günü 1TL ile yaptık. Sitemizde 5 adet reklam kullanıyoruz. Logo yanı, site sol, site sağ, konu üst ve konu alt olmak üzere reklam yerleşimini yapmış bulunmaktayız.


advoly kazan tablosu








Toplamda 25 günlük bir süre içerisinde oluşan verilere göz atalım. 37 bin gösterime sadece 78 tıklama almışız. Buda %0.21 tıklanma oranına işaret ediyor. Kazancımız ise sadece 14,36 TL olarak görünüyor. 1.000 gösterime yaklaşık 0.30TL ile 0.45TL arası bir gelir elde ediyoruz.



sitemizin kazancı

Bazı arkadaşlarımızın gözü korkmuş olabilir. Gösterim sayısına göre tıklanma ve gelir çok az gibi gözükebiliyor. Evet sizlere katılıyorum fakat emin olun bu tablodan daha az kazanamazsınız. Advoly'nin tıklama alamasanız bile çok iyi kazandırdığını düşünüyorum. Bu yüzden sadece reklam gösterimini ele aldığımız zaman kazancımız normal gözüküyor. İşin içine tıklamayı soktuğumuz zaman kazancımızın iki katı olmasını bekliyoruz.

"Ne kadar hite bu kadar gösterim alıyorsun?" içinizden bu soruyu soruyorsanız yazımın başında sitemizin analiz bilgilerini paylaştığımız bir konuyu göstermiştim. O konudan hit bilgilerimizi, bu yazımızdan ise gelirimizi görerek kıyaslama yapabilirsiniz. Herhangi bir sorusu olan olursa yorum attığınız taktirde en kısa sürede dönüş yapmaya özen gösteririm.


advoly kazanç gösterim



EmoticonEmoticon